zondag 16 oktober 2016

Error : Uw browser is niet langer ondersteunt. Upgrade en installeer opnieuw.

Error : Uw browser is niet langer ondersteunt. Upgrade en installeer opnieuw.

Op 03/08/2016 was ik op mijn nVidia Shield aan het spelen en probeerde ik in te loggen op mijn Google+ account. Toen kwam ik een error bericht tegen als volgt : 

"Your browser is no longer supported . Upgrade and Install new one 
"이후 더 이상 지원되지 않는 브라우저 입니다. 최신 버전으로 업데이트 하세요 라는 문구가 뜨면서 인증을 계속 진행할 수 없는 상황입니다. " 
"Uw browser is niet langer ondersteunt. Upgrade en installeer opnieuw"

Ik heb deze error Gegoogled maar kon er niets over vinden.

Op dezelfde dag was ik EVO Collaborator voor Outlook op mijn Outlook aan het configureren om met Gmail's contact,agenda en taken te syncen. Ik kwam dezelfde error tegen.


Toen nam ik contact op met de EVO medewerkers. Enkele uren later beantwoordde ze mij met een oplossing. Een nieuwere release met een uitleg : 

Veel PC software applicaties zijn geschreven in Microsoft .Net Framework die nog steeds gebruik maakt van IE6. Onder de omgeving denkt Google's OAuth dat mijn browser te oud is ook zit ik op Windows 10 met IE 8,9,10 of 11. Nu hebben we een oplossing gevonden om de IE omgeving te emuleren om Google OAuth te overtuigen dat we al een nieuwe IE versie gebruiken.

Nadat ik de nieuwere versie gedownload had, werkt EVO Collaborator fatsoenlijk met Google OAuth. Echter,EVO medewerkers vertelde mij ook dat ik eigenlijk de .reg files kan gebruiken die in het ECO pakket zitten op andere applicaties met dezelfde problemen. Door simpelweg "outlook.exe" te wisselen met de executable file van applicaties die hetzelfde probleem ervaren.

Ik vroeg EVO medewerkers of ik dezelfde registry tweak kon toepassen in het geval van mijn GeForce. Ze zeiden "Natuurlijk, waarom niet?" Toen plaatste ik GeForce's executable file genaamt "GFExperience.EXE" in de plaats van "Outlook.exe". Wonderbaarlijk genoeg werkte het op mijn nVidia Shield. Dank je wel EVO medewerkers!

Trouwens, zo zien deze 2 registry files deruit: (een voor XP en een voor Windows 7-10):

Windows 7-10:

Windows Registry Editor Versie 5.00 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_BROWSER_EMULATION]"GFExperience.EXE"=dword:0000270f

Windows XP:

Windows Registry Editor Versie 5.00 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_BROWSER_EMULATION]"GFExperience.EXE"=dword:000022b8

Geen opmerkingen:

Een reactie posten