dinsdag 31 oktober 2017

Import / Export en synchronisatie Yahoo! naar Outlook

Import / Export en synchronisatie Yahoo! naar Outlook

Import/Export en synchroniseer Yahoo! CardDAV en CalDAV in Outlook.

Een paar dagen geleden klaagde een vriend van mij die in een groot IT bedrijf werkt tegen mij.


“Mijn collega´s in Amerika blijven me lastig vallen. Ze willen dat ik hun Yahoo! Adresboek en Afspraken importeer naar Outlook 2007/2010/2013 op hun laptop. Want er is teveel informatie om samen te voegen en ze kunnen het niet veroorloven om het te missen. Ik voel dat het probleem terug komt omdat de oude Yahoo! Synch niet meer goed werk. Hoe moet ik dit aanpakken?”


Toen ik dit te weten kwam, gaf ik hem een suggestie.
Probeer
EVO Collaborator voor Outlook! Deze software die ik al eerder aan jullie genoemd had van wegen het gemakkelijk importeren van contact en agenda informatie van Gmail en iCloud.

Helaas kon de oude build van dit programma alleen een read-only task doen voor Yahoo! Contacten en kalender. Een paar dagen geleden las ik een software update geschiedenis van
EVO Mail Server website betreffende ECO,het is nu mogelijk voor ons om een read/write opdrachten te verrichten op Yahoo! CardDAV en CalDAV

Laten we eens zien hoe we dit aanpakken.


1.Outlook en Download ECO van EVO’s Officiele pagina

2.Open Outlook en ga naar ECO’s “Configureer Profiel(en)”



3. Selecteer het derde profiel van boven aan de linker kant : YAHOO!




4. Aan de rechter kant vult u uw complete Yahoo! E-mail adres in in het “Full E-mail address or Username” veld




5. Wat het wachtwoord betreft moeten we goed opletten. Yahoo! Vereist vanaf nu dat alle applicaties van derde partijen een apart wachtwoord gebruiken genaamd “App Password” Deze kan worden aangemaakt onder Yahoo! Account settings. Met dit App Password kunnen zulke applicaties toegang krijgen tot de informatie van het user account.


6. Volg de instructies van het “Generating App Passwords” om een wachtwoord te maken, en vul dit wachtwoord in onder het “Password” veld.




7. Klik onder op “TEST” zodra er een pop-up verschijnt met “Success” klikt u op “Apply” en dan “Quit”


8. Op dit moment activeert ECO een geautomatiseerd adresboek en agenda synchronisatie.

-- PAS OP : Sinds kort is het alleen nog mogelijk afspraken maximaal 180 dagen vooruit in te voeren. Afspraken die worden opgegeven over meer dan 180 dagen zullen niet worden getoont in de sync --

Geen opmerkingen:

Een reactie posten