woensdag 31 mei 2017

Synchroniseer Google Taken met Outlook

Synchronisatie Google taken met Outlook 2016/2013/2010


google tasks
Sommige lezers van ons blog vroegen of het mogelijk is Google Taken met Outlook te syncen? Ik heb ze verteld dat ze de Task feature van iCloud of Outlook.com Moeten gebruiken. Ze zeiden dat het niet hetzelfde was. Dan vraag ik mij af waarom zoveel mensen gehecht raken aan Google Taken?

Google Tasks API vs. CalDAV Tasks API


Na het doen van wat onderzoek, kwam ik erachter dat Google Tasks API eigenlijk niet hetzelfde werkt met CalDAV protocol zoals de andere. En het is niet verenigbaar is met CalDAV Taken.

Als een Google gebruiker moet u merken dat Google Taken zich houd bij Gmail in plaats van Google Calendar (met CalDAV API) in uw Google account. Ondertussen behoren CalDAV Taken en CalDAV afspraken wel bij dezelfde familie.

Een van Google Taken API’s voordelen is de boom structuur van Taken die het mogelijk maakt taken onder elkaar te creeeren. Het is een soort van Taak en sub-Taak relatie.

ECO’s nieuwe feature testen.

Niet zo lang geleden ontving ik een nieuwsbrief van EVO Software Production waar in mij verteld werd dat EVO Collaborator voor Outlook nu te gebruiken is met Google Tasks. Ik heb hier niet veel aandacht aan gegeven.

Sinds ik ECO op mijn computer heb ,laten we EVO Collaborator voor Outlook eens onderzoeken :

  1. Download de nieuwste release van ECO op EVO’s officiele website.
  2. Installeer ECO met administrator’s privilege.
  3. Open Configureer profiel van het EVO lintje en vul uw Gmail account in.
  4. Klik op TEST en voltooi Gmail OAuth Routine.
  5. U zult zien dat Taks URL automatisch is ingevuld naar uw bijbehorende URL adres.
  6. Vervolgens naar Tasks URL. U zult een folder icoon zien als u meerdere taken folders heeft. Klik op de folder die u wilt gebruiken.
  7. Klik op Apply en dan Quit
  8. Na synchronisatie is afgerond gaat u naar Taken en u zult zien dat de items nu getoont zijn.

ECO schijnt te werken op Google Tasks. Maar we moeten bevestigen of Outlook features zoals Importance en Gmail Taken boom structuur wel behouden blijven? Ik schreef terug naar de EVO medewerkers en melden mijn bovengestelde zorg. Ze zeiden dat ik me hier geen zorgen over hoef te maken, omdat alle metadata goed behouden blijft.

Gisteren installeerde ik ECO voor mijn collegas. Ze zagen hoe hun Google Taken synchroniseerde. En konden terug zien wat er op hun Gmail web-GUI te vinden was. Ze waren hier erg blij mee.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten