zondag 15 februari 2015

Als u een MIS van een bedrijf bent, waar besteed u gedurende de dag de meeste tijd aan

Als u een MIS van een bedrijf bent, waar besteed u gedurende de dag de meeste tijd aan 


Misschien is het wanneer u moet uitleggen aan de gebruikers waarom ze niet in staat zijn e-mails te versturen? Blijkbaar zijn de pop-up berichten in Outlook vrij simpel, maar waarom is het dan zo moeilijk om met een solide antwoord aan te komen?

Het is begrijpelijk dat uw collegas het na 10min staren naar een error message nog steeds niet begrijpen. Het ergste is dat sommige weigeren te luisteren naar uw uitleg.
Voor uw informatie zal ik 10 van de meeste voorkomende error messages opsommen samen met hun oorzaak. Zodat u deze kunt doorgeven aan uw collegas.

  1. Ontvangers mailbox is over zijn quota -- Wanneer dit gebeurt, kunt u hier werkelijk niet aan doen.
    Error message
    EX.1 – 452 Message for **** would exceed mailbox quota
    EX.2 – 450 **** : out of quota
  2. Ontvangers mailbox bestaat niet -
    Meestal fouten gemaakt door zenders, en ze zullen het meestal niet toegeven.
    Error message:
    EX.1 – 451 Requested mail action not taken: mailbox unavailable
  3. Formaat bericht is over ontvangers inkomend limiet -
    Zender heeft een te groot bestand toegevoegt in uitgaande mail en de mail server van de ontvanger weigert het.
    EX.1 – 421 The size of the message exceeds the recipient’s size limits for incoming emails.
    EX.2 – 450 5.2.3 Msg size greater than allowed by remote host.
  4. Ontvangers mail server heeft een graylist policy voor inkomende mails -
    Mails zullen niet worden geleverd in real-time tot een tweede poging. Ontvangers mail server is hier schuldig aan.
    EX.1 – 451 4.71 Temporarily rejected. Try again later.
    EX.2 – 451 Resources temporarily unavailable. Please try again later.
    EX.3 – 450 4.7.1 *** : Recipient address rejected: Policy Rejection-Please try later.
    EX. 4 - 450 4.7.1 **** : Recipient address rejected: Try again, see ****
    EX. 5 - 451 DT:SPM ****, ****, please try again
    EX. 6 - 421 ****, SMTP service not ready
  5. Uw mail server heeft teveel spam mails verstuurd - Het is een beetje schandelijk om toe te geven,maar uw mail server verstuurd teveel spam e-mails en ontvangers mail server heeft tijdelijk of permanent mail van uw server geweigerd.
    EX. 1 - 421 4.7.0 [GL01] Message from (*.*.*.*) temporarily deferred
    EX. 2 - 452 Too many recipients received this hour
    EX. 3 - 421 #4.4.5 Too many connections to this host.
    EX. 4 - 550 5.7.1 Our System Has Detected an Unusual Rate of UnsolicitedMail Originating From Your Ip Address. To Protect Our Users From Spam, MailSent From Your Ip Address Has Been Blocked. Please Visit
    Http://www.google.com/mail/help/bulk_mail.htmlTo Review Our Bulk Email Senders Guidelines
  6. Uw mail server’s PTR (Reverse IP Solution) kan niet worden opgelost door uw ontvangers mail server-
    Technisch gezien is dit een DNS issue dat vaak voorkomt in IDC of educationele instituties waar uw IP faalt om omgekeerd opgelost te worden in uw mail servers hostnaam.
    Echter meeste ISP bieden een default value voor de omgekeerde IP resolutie.Zorg ervoor dat uw mail server er een heeft.
    EX.1 – 421 Refused. You have no reverse DNS entry.
  7. Verzender van uw kant heeft het email adres van de ontvanger verkeerd ingetypt -
    Kom op! Erken dat er zelfs gebruikers zijn die hun eigen e-mail adres verkeerd intypen. Adviseer deze gebruikers dit te corrigeren in hun eigen e-mail software.
    EX.1 – 451 Domain of Sender Address Does Not Resolve.
  8. Physieke opslag toegewijd voor inkomende mails op ontvangers mail server is vol -
    Blijkbaar is hier niemand schuld aan. Adviseer A.U.B uw gebruikers hun ontvangers te informeren via aan andere manier zoals telefoon, SMS of social network software.
    EX. 1 - 452 Requested Action Not Taken: Insufficient System Storage
    EX. 2 - 431 The Recipient's Mail Server Is Experiencing a Disk Full Condition
  9. Ontvanger mail server heeft uw mail server op hun black list gezet.
    Deze situatie is vaak veroorzaakt door uw mail server’s IP, uw mail server’s reverse IP solution value of geologische lokatie die zonder reden door de ontvangers mail server worden geweigerd.
    EX. 1 - 552 Sorry, We Don't Allow Mail From Your Host
    EX. 2 - 554 Your Ip (*.*.*.*) Is Dynamic Ip Address, Use Your Isp SmtpServer Instead
  10. Ontvangers mail server heeft onaanvaardbare bestanden binnen mails gedetecteerd vanaf uw kant.
    Sommige mail servers van ontvangers wijgeren simpelweg e-mails te accepteren die bestand bevatten met file extensies zoals .EXE of .ZIP
    EX. 1 - 554 5.7.1 The File Xxx Has Been Blocked. File QuarantinedAs:b100493a.xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten