dinsdag 13 oktober 2015

Hoe sync ik met DAViCAL agenda server

Hoe sync ik met DAViCAL agenda server


Nadat ik het artikel betreffende synchronisatie van EVO Collaborator for Outlook met ownCloud gepost had, ontving ik veel feedback van mensen die zich afvroegen of EVO Collaborator for Outlook in staat is andere services zoals Kolab, SOGo of DAViCAL te ondersteunen? Een van de speciale gevallen is DAViCAL. Bedrijven hebben het geprobeerd maar helaas lukte het ze niet. Deze mensen runnen in de meeste gevallen DAViCAL agenda server voor bedrijven. Laten we eens kijken of EVO Collaborator for Outlook deze taak aankan.


Sinds DAViCAL ook een open-source server is zoals ownCloud en beide van hun gebaseerd zijn op CalDAV moet het makkelijker zijn om te syncen.

Echter voor ik het ging uittesten schreef ik de EVO medewerkers een e-mail en vroeg hun of ECO sync met DAViCAL ondersteunt? Hun antwoord was that er een beta release was en ik het eens kon proberen. Waarom niet ? Nadat ik de beta release ontving heb ik het zsm geinstalleerd en geconfigureerd volgens de instructies die ik ontving van de EVO medewerker zoals volgt :

  1. Zoals gewoonlijk selecteer ten eerste Profile 21 – Not configured of lager.
  2. Sinds DAViCAL schijnbaar geen auto-discovery ondersteunt moeten we handmatig het algemene DAViCAL URL invoeren in de balk langs Calendar URL:

    http://<server_hostname>/caldav.php/<username>/calendar/
  3. Klik op TEST en APPLY wanneer authenticatie compleet is.
  4. Davical zal starten met synchronisatie.


Ik ben erg onder de indruk dat EVO zowat elke populaire CardDAV/CalDAV service cloud of on-premise opgepikt heeft binnen de 8 korte maandjes vanaf begin Maart 2015. Dat is erg indrukwekkend. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten