dinsdag 13 oktober 2015

Sync Outlook met Egroupware server

Sync Outlook met Egroupware server

Dit is een ervaring van een van mijn eerdere banen. Op een dag wilde mijn baas dat ik wat onderzoek deed betreffende contact, agenda en taak synchronisatie met Egroupware collaboration server. Uiteindelijk komt het er op neer dat de oplossing kost effectief is en ongelimiteerde licenties heeft terwijl de sync simple en rechtdoor zee blijft.

egroupware

Ik Googlede het en vond enkele mongelijke candidaten: iCAL4OL, EVO Collaborator for Outlook en OutlookDAV. Onder hen was iCAL4OL niet beschikbaar. OutlookDAV leek teveel steppen nodig te hebben om te configureren. EVO Collaborator for Outlook is een add-in binnen Outlook en vergt niet meer dan 6 korte stappen om in te stellen:
  1. Download en installer ECO
  2. Open Configure Profile(s)
  3. Klik op Profile #19 of later,zolang het maar beschikbaar is.
  4. In de server URL blank vult u in:

    http://egroupware_server_domain/install_path/groupdav.php/

    Example:

    https://davtest.egroupware.de/egw/groupdav.php/
  5. Vul gebruikers naam en wachtwoord in onder de bijbehorende balk.
  6. Klik op Test,Aanbrengen en dan Afsluiten.
Ik vind dat EVO een goed resultaat leverd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten