dinsdag 13 oktober 2015

Hoe u SOGo Groupware Server met Outlook synced.

Hoe u SOGo Groupware Server met Outlook synced.

Een scenario van mijn klant:
“Onze CIO vroeg mij om de Exchange Server van ons bedrijf te verhuizen naar een andere open-source oplossing vanwegen een IT budget verkleining.Na het bekijken van verschillende oplossingen zoals SOGo, Zimbra, Kolab en Zafara heb ik SOGo Groupware Server gekozen. Waarom? SOGo heeft niet alleen een stabiele groupware maar heeft ook een gestroomlijnde integratie met Thunderbird. Voor mails kunnen gebruikers verbinden via IMAP,waar ik niet veel moeite mee heb. En contacten en agenda dan? Ik heb het met de Native Microsoft Outlook Configuration Guide vanaf SOGo’s website geprobeert maar het bleek teveel gedoe. Is er geen makkelijkere manier?"
sogo groupware outlook

Ik vertelde mijn ex-collega dat voor zover ik weet SOGo CardDAV en CalDAV ondersteunt. “Waarom probeer je EVO Collaborator for Outlook niet eens?” Ze passen hun product aan om te werken met verschillende CardDAV/CalDAV Servers.

Na een paar dagen vertelde mijn ex-collega mij dat EVO Collaborator nu compatible is met SOGo. Hier onder word zijn ervaring beschreven:
“Niets moeilijks aan! Het enige wat ik deed was de server URL , gebruikers e-mail en wachtwoord invoeren. De rest word opgelost door auto-discovery. Geweldig!”
Hij liet mij een screenshot zien van ECO’s Configure Profile :

Als we naar deze screenshot kijken heeft de server een URL structuur als volgt:

https://<servername>/SOGo/dav/


Als u toevallig SOGo agenda’s en contacten synchroniseerd met Outlook dan zou u di t eens kunnen proberen. Het zal u veel tijd besparen met het managen van uw configuratie op zowel server backend als Outlook parameters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten