dinsdag 13 oktober 2015

Sync Outlook contacten, agenda en taken met FastMail Server

Sync Outlook met FastMail Server

Onze zaken partner uit Australie heeft problemen met het synchroniseren van zijn contacten, agenda en taken binnen Outlook. Hij was teleurgesteld dat FastMail geen oplossing heeft voor het synchroniseren tussen zijn FastMail account en Outlook 2013


fastmail calendar sync

Hij vroeg me of ik bekend was met een 3e partij software die hem een oplossing zou kunnen bieden. Dit deed mij denken aan EVO Collaborator for Outlook die support bied voor een reeks on-premise en cloud services.

Ik gaf hem de website en hij ging het eens proberen.

Enkele dagen later werd ik gebeld door hem en hij vertelde me dat het verbasingwekkend genoeg erg goed werkte met FastMail Server. Hij vertelde me in kort hoe hij het voor elkaar had gekregen. Ik wil deze steppen graag met u delen:
  1. Download en installer ECO.
  2. Open Configure Profile(s)
  3. Klik op Profile #15 of later, zolang het maar beschikbaar is.
  4. In de server URL balk vult u in : 
    https://caldav.messagingengine.com/dav/
  5. Vul gebruikers naam en wachtwoord in de bijbehorende velden in.
  6. Klik op Test,Aanbrengen en dan Afsluiten.
Erg simpel en direct.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten